AGION
CBE Openschool Leuven-Hageland, Leuven ©AGION

Adviesverlening in diverse jury's

AGION werd net als voor de vorige editie gevraagd om deel uit te maken van de jury voor de ‘Arch School Awards’ 2015-2016. De tweejaarlijkse architectuurwedstrijd is een initiatief van Edubuild en bekroont schoolprojecten in drie verschillende categorieën. De inzendingen werden eind 2015 door de juryleden individueel beoordeeld. De voltallige jury komt begin 2016 samen om een definitieve selectie te maken.

In 2015 nam AGION ook deel aan de ‘Werkgroep Toekomstvisie Schoolspeelplaatsen’. De visie maakt melding van goede praktijkvoorbeelden en beschrijft de meerwaarde van een groene en gevarieerde speelplaats. AGION maakte ook deel uit van de jury van de eerste editie van ‘Pimp je Speelplaats’, waarop meer dan 500 scholen reageerden en 17 laureaten maximaal 3500 euro ondersteuning kregen om hun ‘grijze’ speelplaats om te vormen tot een groene en avontuurlijke plek. De stuurgroep ‘Pimp je Speelplaats 2.0’ ging in 2015 ook van start, om begin 2016 de tweede editie te lanceren.